הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

הדברת תיקן אמריקאי

התיקן האמריקאי אשר נקרא גם בשמו ה"עממי" גו'ק או מקק, נפוץ בכל העולם ובעל שרידות גבוה, הוא ניזון מכל ומתרבה בקלות, פגשתם כמה ג'וקים בבית? הזמינו הדברת תיקן אמריקאי כולל ריסוס אשר מאוד יעיל נגד תיקנים אמריקאיים והבעיה תיפתר. בעזרת מדבירים פלוס תוכלו לעשות זאת ואפילו לבצע השוואת מחירים בין מדבירים בתוך כמה רגעים.

זיהוי והיכרות עם התיקן האמריקני

התיקן האמריקאי הבוגר בעל יכולת תעופה ומגיע עד לגודל של 5 ס"מ, צבעו חום והוא בעל מחושים ארוכים ביחס לגופו, הוא אוכל הכל וניזון בעיקר מאוכל אורגני רקוב. קל לו לחיות בקרבת האדם אשר מאפשר לו לקבל את התנאים האידאליים בעבור התפתחות והתרבות, הוא צריך מקום לח, חמים, חשוך ומזון (מכל סוג). התיקנים ידועים בעיקר בהימצאותם בתוך הביובים שם יש להם מזון ולחות מקסימלית.
תיקן אמריקאי

על ההבדלים בין סוגי התיקנים הנפוצים:

צפו בסרטון הבא וגלו איך מבצעים הדברת ג'וק אמריקאי ומה ההבדל בינו לבין תיקן מסוג גרמני, כולל מקומות המסתור של כל אחד מהם.

כמה עולה הדברת תיקן אמריקאי?

ניתן לחשוב לעיתים שבשביל הגו'קים המציאו את ההדברה, למעשה זהו המזיק הנפוץ ביותר שרואים בבית וישר חושבים על הזמנת הדברה, המחיר של הדברת תיקנים אמרקיאים (ג'וקים) נע בין 300 - 350 ש"ח, כיום משתמשים בהדברה ירוקה על מנת לבצע ריסוס תיקן אמריקאי במקומות הנכונים (פתחי ניקוז, ביובים, מתחת לכיור, פאנלים ודרכי גישה נוספות). כדאי לדעת כי אחוזי ההצלחה של הדברת ג'וקים גבוהים מאוד.


מחיר הדברת תיקן אמריקאי

מחיר הדברת תיקן אמריקאי: 325 ₪

טווח מחיר גבוה 350 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪


 

האם תיקן אמריקאי מעביר מחלות או מסוכן?

כמו שאר החרקים החיים בסביבה מזוהמת, גם התיקן האמריקאי חי בעיקר ומגיע דרך הביוב, ללא ספק עשוי לגרום להעברת מחלות וזיהומים, התיקן אוכל מהאוכל שלנו ומשאיר את הצואה על גביו, דבר שעשוי להעביר מחלות ולגרום לזיהומים ולרבות "קילקול קיבה". ניתן לראות את התיקן אמריקאי מעופף למזון ובכך מעביר חיידקים ממקום למקום.
מזיק ברמה סבירה

איזה חומר הדברה טוב נגד תיקנים אמרקיאיים?

לפניכם כמה סוגי חומרי הדברה שנמצאו מועילים בהדברת תיקן אמריקאי:
 

שם המוצר החומר הפעיל
Siperimi / סיפרימי סיפרמטרין 9~9.5%
Duracid / דוריסיד סיפרמטרין 0.6%, דנטוניום בנזואט 0.001%
Delta Super / דלתא סופר DELTAMETHRIN 2.5 + S-BIOALLETHRIN 2% (פירטרואיד)
  • בטבלה מעלה מצויים חומרי הדברה אשר רק מדבירים בעלי רישיון יכולים להשתמש בהם. לשימוש מיידי ובייתי, ניתן להיעזר בחומרי הריסוס הרגילים בדומה ל-K300 וחבריו.

מהו מחזור החיים של התיקנים?

התיקנים בעלי 3 שלבי התפתחות, ביצה, נימפה (שלבו הצעיר בו הוא ללא כנפיים) ובוגר, כאשר בשלבו הבוגר מתחיל הזדווגות עם הנקבה, שהיא מטילה בתוך תיק ביצים כ-15 ביצים בממוצע, סוחבת את התיק עימה במשך יומיים ומשאירה אותו באזור חמים ובקרבת מקום, תיק הביצים של התיקן האמריקאי יבקע ומשם יצאו תיקנים אמריקאיים קטנים שיתחילו את חייהם בקרבת מזון ובאזור מחיה נוח למדי. כל תיקן חי בממוצע כשנתיים, כאשר בשנה האחרונה יהיה תיקן אמריקאי עם מעופף עם כנפיים, השלב הבוגר ויתרבה. נקבת התיקן תטיל במהלך חייה כ-150 ביצים.
 

ביצים של תיקן אמריקאי
בתמונה: תיק ביצים של תיקן אמריקאי [הדמייה]

מה זה תיקן אמריקאי קטן?

רבים נוטים להתבלבל בין תיקן גרמני ובין מקק אמריקאי וחושבים שהוא צורתו הצעירה יותר, אך ללא אמצעי זיהוי מתאים ונכון, טיפול והדברה נגד תיקן גרמני באמצעים בהם משתמשים נגד האמריקאי, ייתכן ולא יקרה דבר, כאשר ביצוע הדברה לתיקן הגרמני קשה מאוד ויש להציב בעבורם מלכודות, ג'ל ואבקות. התיקן האמריקאי הקטן הוא בעצם "נימפה", שלב התפתחות של התיקן האמריקאי ולמעשה זהו תיקן צעיר (בן פחות משנה).