הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

הדברת תיקן גרמני

התיקן הגרמני הוא ג'וק קטן אשר מתרבה במהירות, קשה לחיסול וידוע כמזיק בבתים במטבחים ובמסעדות, אם ראיתם את הג'וק הגרמני בביתכם, התחילו לפעול במהירות טרם יתרבו והנזק יהיה משמעותי יותר, בעמוד הבא תגלו הכל על הדברת תיקן גרמני, החל מכמה תעלה הדברה נגד תיקן גרמני, כיצד ניתן לזהות אותו והיכן הוא אוהב להסתתר.

מהו מחיר הדברת תיקן גרמני?

אז כמה עולה הדברת תיקן גרמני אשר כוללת ריסוס והצבת מלכודות לרבות מריחת ג'ל? המחיר המשוער להדברה וריסוס בדירת 4 חדרים נע בין 450 -600 ש"ח, תלוי במצב הדירה וזאת יחליט המדביר במקום. ניתן להשיג גם מחירים זולים יותר עבור הדברת ג'וקים באמצעות ביצוע השוואת מחירים בין מספר מדבירים וחברות לצורך הדברת ג'וק גרמני.

מחיר הדברת תיקן גרמני

מחיר הדברת תיקן גרמני: 525 ₪

טווח מחיר גבוה 600 ₪

טווח מחיר נמוך 450 ₪

זיהוי התיקן הגרמני הקטן

אז איך נראה ג'וק גרמני, מה הצבע שלו ומתי הוא פעיל? כך תזהו שאכן מדובר על תיקן גרמני בבית שלכם:

  • צבע: חום עד חום בהיר
  • גודל: 14 - 16 מ"מ (קטן מאוד).
  • פעילות: בעיקר בשעות הלילה, אך גם ביום.
  • כנפיים: יש, אבל לא מרבה להתעופף.
  • מזון אהוב: תירס, עמילנים, מאכלים שומניים ומתוקים.
  • מקומות מסתור: מטבח, אזורים חמים, שקעי חשמל.

התיקן הגרמני

הדברת תיקן גרמני בבית, איפה נמצא אותו?

תיקן גרמני אוהב אזורים חמים ויבשים לעומת חברו התיקן האמריקאי אשר אוהב מקומות לחים ורטובים כמו הביוב. לרוב את התיקן הגרמני נמצא בסביבת מזון שומני ואזורים חמים.
 

איפה נמצא אותו? למה הוא נמצא שם?
במזגן לרוב תמצאו ג'וקים במזגן כי מדובר במקומות לחים וחמימים.
תיקן גרמני בתמי 4 תמי 4 הוא מקום הימצאות אידאלי לתיקן הגרמני, צפוף, חשוך וחמים והכי חשוב - בקרבת המטבח.
מאחורי תנור בישול תנור בישול במסעדות ואפילו בבית פרטי מאובק, שומני וחמים. זה מקום אסטרגטי ונהדר למקק הגרמני.
מנוע המקרר מתי פעם אחרונה בדקתם מאחורי המקרר? כנראה שבזמן האחרון לא עשיתם זאת. מנוע המקרר חמים ומאפשר אזור מחיה שקט וחמים לתיקנים הגרמנים.
שקעי חשמל בגלל גודלו והגמישות שלו, התיקן האמריקאי יכול להיכנס אפילו לשקעי החשמל. בעיקר במטבחים.
ארונות המטבח ישנם ארונות מטבח עם כלי אוכל פתוחים? בעיקר ארונות שמעל לחלון או התנור, שם חמים יותר והמזון נגיש יותר.
  • במידה וראיתם את תיקן גרמני בבית באחד מהמקומות הבאים, מהרו להזמין הדברת ג'וק גרמני, הם מתרבים במהירות והדברתם אינה פשוטה כלל.

תיקן גרמני הדברה ביתית - מה השיטות?

רוצים לנסות לחסל תיקן גרמני הדברה ביתית? אנחנו יכולים לומר לכם שאם המצב חמור וכבר התחיל תהליך התרבות, אתם צריכים כבר עכשיו להזמין מדביר להדברת תיקן גרמני, כי השיטות האלו יעזרו רק באופן נקודתי. אז מהן השיטות?

  • ריסוס בחומרי הדברה בייתים של ארונות המטבח ולאחר מכן, חיטוי באמצעות אלכוהול ומים (אפשר גם תרסיס חיטוי אלכוהולי מוכן).
     
  • שטיפת רצפה באמצעות אקונומיקה ולאחר מכן מריחת חומץ ומים (ביחס שווה).
     
  • בצעו ניקיון יסודי וסגרו הרמטית אריזות מזון פתוחות. אם לתיקן לא יהיה מקור מזון, לא יהיה לו סיבה להישאר.
     
  • מצאתם תיקן גרמני בתמי 4 או מאחורי התנור? נקו אותם היטב וכבו אותם לחלוטין.

כיצד מדבירים תיקן גרמני?

התיקן נחשב לחרק קטן ויכול לשרוד ללא מזון כחודש ימים, לכן הדברת תיקן גרמני תיהיה קשה מאוד. כיום משתמשים בעמילן תירס מורעל על מנת לפתות אותו ולהשמידו, בגלל יכולתו להתחבא במקומות צרכים וחשוכים, יהיה קשה מאוד למצוא את כלל הנחיל ולאתרם באמצעות ריסוס ולכן יש להשתמש במלכודות, המוכרת והיעילה ביותר היא ג'ל אשר מורחים באזורים חשוכים ואפלים כמו מתחת לכיור, סדקים בקירות בהם נראו התיקנים, תמי 4 ועוד. בנוסף, במקומות בהם לא ניתן להשתמש בג'ל, ניתן להשתמש באבקה למשל מאחורי מקררים, תנורים ועוד. מדביר מומלץ ומקצועי יעשה שילוב. זמן משוער להכחדה מלאה של התיקן הגרמני נעה בין 3 עד 6 שבועות מהתחלת הצבת המלכודות וביצוע הריסוס.

תמונה של תיקן גרמני

האם הג'וק הגרמני מסוכן?

מקק גרמני מעביר מחלות כמו שאר הג'וקים, גורמים לאלרגיות ולבעיות נשימה לרגישים, הם לא עוקצים או נושכים אך כאשר הם שוהים בסביבתכם הם מזהמים אותה וללא ספק לא נעים לחיות בבית עם ג'וקים או תיקנים.
מסוכנות התיקן הגרמני

מהם הנזקים שגורם התיקן לרכוש?

למעט הריסה של מזון בו הם נוגעים ומזהמים, הם גם ניזונים מאריגים ומוצרי בד שונים ועשוים לגרום לחורים בו, אלו הם הנזקים להם גורמים הג'וקים הגרמנים.
האם תיקן גרמני מזיק

 

מהו ההבדל בין תיקן גרמני לאמריקאי?

בארץ אלו שני הסוגים הנפוצים ביותר, כאשר התיקן הגרמני קטן ומתרחבה בקצב שיא, גודלו הוא כ-2 ס"מ ואילו התיקן האמריקאי בגודל של 5 ס"מ. אזור המחייה של התיקן הגרמני הוא בסביבת המטבח, מאחורי תנורים, מקררים ותמי 4, לעומת זאת התיקן האמריקאי מעדיף ביובים ואזורים לחים יותר. בגלל השוני ביניהם - הטיפול, ההרחקה וההדברה שונה. הדברת ג'וק אמריקאי מתבצעת באמצעות ריסוס חומרים מסביב לפאנלים, בקרבת ביובים ובפתחי ניקוז. לעומת זאת על מנת להשמיד את התיקן הגרמני ישתמשו במלכודות וריסוס אחר, פרמטר נוסף מבחינת הדברה הוא מחיר הדברת תיקן גרמני אשר יקר יותר מאשר האמריקאי. למידע נוסף על ג'וקים במטבח

 

מידע נוסף על ההבדלים בין שני סוגי התיקנים בסרטון הבא:
 

תיקן גרמני במטבח הביתי ובתוך התמי 4

לא נמצא את התיקן הגרמני מסתובב בחוץ, הוא יהיה בעיקר בתוך בתים באזור המטבח, מסעדות ומקומות לחים ואפלים, הוא ניזון ממזון, קמחים, תירס ועמילנים וזו הסיבה המרכזית שנראה אותו בסביבת המטבח, כמו כן - הוא נחשב ל"קניבל" כי הוא אוכל את הצואה שלו. במטבחים הביתיים נראה אותו בעיקר מסתרר מאחורי הכיור ומקום קינון אהוב על המק הוא התמי 4, שם חמים ויש לחות בגלל המים, אזור התרבות אופטימלי בעבור התיקנים הגרמניים. מספיק ופגשתם ג'וק אחד, הזמינו הדברה ותמנעו המשך התפתחות של נחיל בביתכם.