הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

הדברת חיפושית זבל

האם חיפושית זבל מסוכנת לאדם או לכלבים? היא ארסית? עוקצת? ועוד מידע אודותיה וסוגיה. כמובן שדרכנו תוכלו למצוא גם מדבירים העוסקים בהדברת חיפושיות זבל ומרחיקים אותן מביתכם וגינתכם.

מה זה חיפושית זבל?

למעשה חיפושית זבל הוא השם העממי של החיפושיות מזבל וגללים ומשויכות למשפחת הזבליתיים ואל משפחת הקברניתיים. על מנת להמשיך את דור ההמשך של החיפושית, היא מכדררת כדור זבל עשוי מחול וזבל בעיקר ומטילה בתוכו את הביצה שלה.

 

שם למעשה תתפתח תולעת אשר תאכל את הכדור ותמשיך לחייה בסביבת מקום. נתון מעניין הוא כוחה של החיפושית אשר יכולה להרים כ1,141 ממשקל גופה, מה שהופך אותה לחרק החזק ביותר בעולם - כן כן, יותר מאשר נמלים (כאן תוכלו להרחיב מידע על הדברת נמלים בגינה).


חיפושית זבל

כמה עולה וכיצד מדבירים חיפושית זבל?

מומלץ לבצע הדברה נגד חיפושיות זבל טרם יתרבו באזורכם, היא מזהמות מאוד ועשויות לגרום לנזק לחיית המחמד שלכם (כלב), מחיר הדברתן נע בין 300 - 500 ש"ח. על מנת להדביר אותן ניתן להשתמש בהדברה ירוקה או כימית, התייעצו עם מדביר והזמינו אותו לביקור על מנת שיאפיין באופן מלא את הבעיה אצלכם.

 

מחיר הדברת חיפושית הזבל בממוצע

מחיר הדברת חיפושית הזבל בממוצע: 400 ₪

טווח מחיר גבוה 500 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪

לאיזה נזקים גורמת חיפושית הזבל ומהם היתרונות שלה?

משתמשים בחיפושית הזבל למטרות הדברה ביולוגית, היא אוכלת את הזבל ומטמינה אותו באדמה, מה שעשוי לגרום לקרקע טובה יותר לאזורי חקלאות, כמו כן - הזבובים ומזיקים אחרים אשר אוהבים את הזבל ופוגעים ביבול פחות יהיו רלוונטים כאשר חיפושיות הזבל בסביבה. החסרון והפגיעה במשק הבית שלכם יכול להיות בתקופה הסתו והאביב כאשר הזחלים בוקעים ועשוים לגרום לנזק כאשר הם אוכלים את שורשי הדשא בביתכם, דבר אשר עשוי לגרום לנבילתם.
מזיק חיפושית זבל

האם חיפושית זבל ארסית והאם היא עוקצת?

חיפושית זבל אינה עוקצת ולא ארסית כלל, למעשה אין שום סכנה לאדם הנגרמת ממגע ישיר מול החיפושית, למעט זיהום או חיידקים, אך זה יכול לקרות בכל מצב ואל מול כל חרק או אזור מלוכלכך. האמנם - קיים נזק לבעלי החיים ועל זה נפרט בפסקה הבאה.
לא מסוכנת לאדם

חיפושית הזבל, תולעת הפארק והכלבים

חיפושיות הזבל השונות ניזונות מגללי בעלי חיים ומזבל בעיקר. הן עשויות לאכול ביצי תולעים אשר בהמשך יהפכו לתולעים, התולעים הנ"ל נקראות תולעת הפארק, כלבים אשר יאכלו חיפושית זבל נגועה בתולעת הפארק עשוים למות עקב כך.

 

ראשית, תראו הקאות שאינן פוסקות לאחר אכילה ובהמשך התולעים עשויות לחסום את אבי העוקרים ולגרום למוות פתאומי, דלקות במעיים, גידולים, פגיעה בוושט ועוד. כיום מרבית הכלבים מקבלים חיסון נגד תולעת הפארק אחת ל-3 חודשים ואלו שלא, רצוי שלא יאכלו חיפושיות או יסתובב לבדם.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6051425

מידע נוסף על חיפושיות הזבל (חרפושית)

למעט אנטארקטיקה ואזורים קרים במיוחד, החרפושית נפוצה בכלל האזורים בעולם. בתחילת המאה ה-19 הפריך חוקר צרפתי כי החיפושיות עוסקות בשיתוף פעולה ומגלגלות אחת לשניה את כדור הזבל שהן יצרו, הן כלל הנראה לא עוזרות אחת לשניה, אלא מנסות לגנוב את הכדור המוכן ולהטיל את הביצים שלהן בתוכו.