הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

​הדברת חדקונית הדקל

פגשתם בחיפושית חדקונית הדקל? כאן במדבירים פלוס, תוכלו להבין מה הנזקים שגורמת חדקונית הדקל, איך ניתן לזהות אותה, כיצד לטפל בה ואיך מדבירים אותה. כמובן שתוכלו להבין מהם מחירי השוק ולהזמין שירות הדברת חדקונית הדקל הכולל ריסוס לעץ.

הכירו את חדקונית הדקל האדומה

חדקונית הדקל האדומה היא חיפושית בצבע אדום / כתום כהה, עם כתמים בצבע שחור. אורך חדקונית דקל בוגרת הוא כ-4 ס"מ. חדקונית הדקל הינה טייסת מעולה והיא יכולה לעוף למרחקים עד 7 ק"מ. חדקונית הדקל האדומה בישראל נפוצה בכלל הערים וכשמה, מתמקדת בעיקר בעצי דקל, אך גם עצי קוקוס (אשר אינם נפוצים בישראל). היא מעדיפה עצים חולים וחלשים, שם היא מטילה ביצים אשר יהפכו לזחלים (אשר מכרסמים את העץ עד שהוא מת). גם חיפושית חדקונית הדקל מכרסמת את עץ הדקל, אבל הנזק המרכזי נגרם בגלל הזחלים.
 

חדקונית הדקל האדמה
אורך: 4 ס"מ
צבע: אדום / כתום כהה עם כתמים
יכולת תעופה: כן
עוקץ: לא
שם נוסף: חיפושית דקל
חרק דומה: יקרונית התאנה

כך תבצעו זיהוי לחדקונית הדקל

אם אינכם בטוחים שזוהי חדקונית הדקל (למרות שממש קשה לפספס אותה), לפניכם תמונות ואילוסטרציות לצורך זיהוי חדקונית הדקל האדומה. חשוב לציין כי חדקונית הדקל השחורה אינה קיימת, מדובר על חדקונית האורז וגודלה קטן באופן משמעותי מהדקל, הסבירות גם שתופיע על עץ הדקל שלכם שכיחה מאוד.

חדקורנית הדקל האדומה

מהו מחיר הדברת חדקונית הדקל?

מחיר הדברת חדקונית הדקל הוא כ-425 ש"ח לפי טיפול בעץ אחד. כאשר השירות מוצע ומיועד לצרכן הפרטי (ולא מטעים שלמים, שם מקבלים מחירים אחרים). טווח המחיר הנמוך הוא כ-300 ש"ח ואילו הגובה כ-550 ש"ח. כמובן, שתלוי במצב העץ, גודל העץ והתהליך בו הוא נמצא (מבחינת התפשטות חדקוניות וזחלים). 

מחיר ממוצע להדברת חדקונית

מחיר ממוצע להדברת חדקונית: 425 ₪

טווח מחיר גבוה 550 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪

האם חדקונית הדקל גורמת לנזקים?

כמובן, חדקונית הדקל גורמת לנזק משמעותי, אבל - רק לעצי דקל ועצי קוקוס. למעשה היא אינה גורמת לנזק לרהיטי העץ בבית ואפילו לעצים אחרים בגינה שלכם. אבל במידה ויש לכם עץ דקל, ללא ספק כדאי לכם לדאוג והנזק לעץ יהיה גדול מאוד. אם אתם חושדים שנגרם לכם נזק לרהיטים בבית, כדאי שתבדוק אם צריך להזמין הדברת תולעי עץ - אשר דומות לזחלי חדקונית.

מזיק מאוד לעצי דקל

איך יודעים שיש בעץ חדקונית הדקל?

קשה לדעת מהרגע הראשון (אלא אם כן, ראיתם חדקונית דקל), שהעץ שלכם נגוע ויש בו חדקונית, לכן היא מכונה גם "הרוצחת השקטה", כי קשה להבחין ברגע תחילת הפעולה וכאשר מזהים אותה, לעיתים כבר מאוחר מידי. אז בכל זאת, איך עוד ניתן להציל עץ וכיצד לדעת שיש בו חדקונית הדקל? אלו הסימנים:

  • ריח ונוזל מגזע העץ: אם אתם מבחינים בריח של ריקבון והנוזל הוא בצבע חום, לא מדובר על נוזל עץ רגיל, אלא על עץ לעוס אשר הזחלים פולטים כלפי חוץ כחלק מהאכילה והניסור שלהם בגזע.
     
  • עלים נגוסים בצמרת העץ: לעומת חרקים אחרים אשר מגיעים מהקרקע אל העץ, החדקונית מגיע התעופה ונוחתת על צמרת העץ. שם היא מתחילה בלעיסת עלים בדרכה אל גזע העץ. במידה וראיתם עלים נגוסים בגובה, כדאי להעמיק את הבדיקה ולבדוק אם מדובר על חדקונית הדקל האדומה.
     
  • חורים בעץ: ישנם חורים בקוטר של 3 ס"מ לערך? מדובר על הדרך אל גזע שעשתה חדקונית הדקל בעץ, על מנת להטיל את הביצים בתוך גזע העץ.
     

עץ דקל נגוע

איך מטפלים בעץ נגוע בחדקונית הדקל?

טיפול מונע בחדקונית הדקל נעשה באמצעות תרסיס, השיטה נקראת "הגמעת צמרות", למעשה זה טיפול בריסוס בעץ הדקל מחלקו העליון, כך מונעים סביבה להגעת חדקונית הדקל. הרי היא מגיעה מחלקו העליון של העץ. ישנם עוד דרכים למניעה כמו רשתות, אבל הן פחות אפקטיביות כי בסופו של דבר החדקונית יכולה להיכנס דרך החורים. בגדול הפתרון נגד חדקונית הדקל הוא להשתמש בריסוס לגינה ולעצים בעונות בהם החדקונית פעילה מאוד וזה במהלך האביב עד הסתיו.
 

פגיעה בעץ דקל על ידי חדקונית

איך נראה זחל חדקונית הדקל?

זחל חדקונית הדקל הוא בגודל של 1 ס"מ לערך ובעל גוף שמנמן. צבעו צהוב-לבן, צבע הראש הוא חום כהה עד שחור. לזחלי החדקונית אין רגליים כלל, יש להם לסתות חזקות לצורך לעיסת העץ. הם ימצאו בדרך כלל בתוך עץ הדקל, על גביו או צמוד לסביבתו.
 

זחל עץ חדקונית הדקל

ריסוס נגד חדקונית הדקל - באיזה חומרים?

ביצוע הדברת חדקונית הדקל נעשה באמצעות ריסוס נגד מזיקים, ישנם כמה חומרים המתאימים ושיטות טיפול שונות לצורך ריסוס חדקונית הדקל, הנה השיטות:
 

סוג החומר סוג השיטה הערה
סימבוש 3.0% הגמעת צמרות ריסוס חדקונית הדקל מצמרת העץ
טוטם 2.0% הדברה בקודוד העץ קוטל חיפושיות בוגרות וזחלים
איפון 2.0% קידוח בגזע העץ הזרקת תכשיר נגד זחלים

 

  • חומרי הדברה נגד חדקונית הדקל משתנים על פי המדביר, ישנם כאלו אשר ימליצו על חומרים אחרים ועל שילוב בין חומרים.
  • הדברת חדקונית הדקל יכולה להתבצע בשני שלבים, לפי זיהוי התקדמות הטיפול הראשון.


השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6051425

חדקונית הדקל בבית - האם דחוף להזמין הדברה?

זיהתם חדקונית הדקל בבית? אם הכוונה אל תוך הבית של ממש ולא שטח הבית כמו חצר / גינה, אין כלכך מה לחשוש מנזקים בתוך שטח הבית. הרי חדקונית הדקל גורמת לנזקים לעצי הדקל והקוקוס. האמנם, אם בגינתכם יש עץ דקל - כדאי לבדוק ואף להזמין הדברת חדקונית הדקל באופן דחוף לעץ הדקל. שמה עשוי לקרוס על ביתכם.

דחיפות הזמנת מדביר:

דחיפות גבוהה מדד דחיפות 3 דחיפות נמוכה

הוראות משרד החקלאות על חדקונית הדקל

במשרד החלקאות לא מקלים ראש עם חדקונית הדקל, ישנם הוראות ברורות לראשי המועצבות והיישובים ברחבי הארץ, הן לבדיקה והן לטיפול מונע. כאשר יש זיהוי של חדקונית הדקל באזור עירוני, ישנו חשש גדול של קריסת עצים על עוברי אורח. לכן, ישנם הנחיות ברורות של טיפול / גיזום / עקירת עצי דקל נגועים.
 

ניתן לקרוא על הנחיות משרד החקלאות כאן

שאלות ותשובות בנושא חדקונית הדקל

לפניכם מספר שאלות ותשובות שגולשים שאלו ומדבירים פלוס ענו:

כמה זמן חדקונית חיה?

מחזור החיים המלא של החדקונית הוא כ-8 שבועות בממוצע.


האם חדקונית הדקל מזיקה לעצים אחרים?

נדירים המקרים, חדקונית הדקל בעיקר בעצי דקל ותמר וכן, עצי קוקוס.


האם יש הדברה ביולוגית נגד חדקונית?

כן, בעבר גם הייתה נפוצה יותר, באמצעות שימוש בתולעי "נמטודות", אשר היו פוגעות בחדקונית. כיום, זה יותר ריסוס או מלכודות.




חדקונית הדקל

בתמונה -  חדקונית הדקל האדומה

הדברה יעילה במספר שלבים

ישנן כיום מספר שיטות יעילות להדברת חדקונית הדקל, המשותף לכולן הוא צורך לפעול באופן מסודר ולבצע כהלכה מספר שלבים כדי להציל את העץ ולמנוע הדבקת דקלים אחרים באזור. ביצוע הדברה כימית נגד חדקונית הדקל נעשה שימוש בכמה חומרים, ביניהם סימבוש, קונפידור, פוליקור, טוטם, קוהינור ופוליקור. ישנם שילובים שבוכחו כיעילים ובעלי מקצוע שונים פועלים בדרכים שונות כדי ליישם את החומרים, כך למשל לאחר גיזום יסודי ייתכן ויהיה צורך לעטוף את ראש העץ בניילון, לרסס מתחת לכיסוי ולאפשר לחומר לפעול במשך כמה ימים.

אמצעי נוסף המשפר את הסיכוי להשיג הדברה יעילה של חדקונית הדקל הוא הנחת דליים ובהם מזון ופרומונים (ריח המושך את החיפושיות הבוגרות), החיפושיות עושות דרכן אל המלכודת וטובעות בה.

במקרה של חדקונית הדקל שימוש בהדברה בילוגית היא שיטה מתקדמת ויעילה. בשיטה זו נעשה שימוש בנמטדות (תולעים נימיות) הנושאות חיידקים הפוגעים בחדקונית הדקל. התולעים מוזרקות אל גזע העץ, נעות בתוכו ומחסלות לא רק חיפושיות בוגרות אלא גם זחלים, גלמים ואפילו ביצים. מחפשים הדברה לחדקונית הדקל? מלאו פרטיכם ונשלח אליכם הצעות מחיר להדברת חדקונית הדקל בשיטות מתקדמות, ובמהירות.

סניטציה וחיטוי עץ הדקל

לא משנה באיזו שיטה בוצעה ההדברה חשוב מאוד להשלים את המהלך בסניטציה יסודית וחיטוי חדקונית הדקל. יש לסלק את חלקי העץ הנגועים שהוסרו ממנו באופן אחראי ואז לשרוף או לקבור אותם. גרירת גזם מעץ דקל הנגוע בחידקונית הדקל יגרום להתפזרות זחלים וחיפושיות בוגרות והדבקת עצי דקל אחרים באזור. חידקונית הדקל הדברה מוכרחה להיעשות באופן מקצועי, טיפול בחדקונית הדקל מחיר ייקבע לפי גודל העץ ושיטת ההדברה שתיבחר כמתאימה ביותר לנוכח נסיבות כל מקרה לגופו.