הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

הדברת ערצבים

הערצבים הנם משפחת חרקים קטנה בישראל, אשר הנפוץ ביותר מבינהם הוא ערצב הגינה אשר נקרא גם "כלב מים", הוא גורם לנזקי יבול ועושה רעש כמו של צרצר בלילה, בעזרת "מדבירים פלוס" תוכלו לקבל פתרונות הדברה נגד הערצבים ממספר מדבירים שונים, פנו אלינו כעת לקבלת פרטים נוספים.

מהו מחיר הדברת ערצבים בגינה?

מומלץ לבצע הדברת ערצבים עם ריסוס או פיזור פתיונות, תמחור הדברה לגינה נע בין 250 - 500 ש"ח. כמובן שזה גם תלוי בגודל הגינה שלכם, ניתן להתייעץ עם המדביר לגביי מזיקים נוספים בגינה למטרת הרחקתם, כמו כן, כדאי לבדוק אם קיימים מאגרי מים ותנאי מחייה להופעה מחודשת של ערצבי גינה בעונה הבאה.
 

מחיר הדברת ערצבים בממוצע

מחיר הדברת ערצבים בממוצע: 375 ₪

טווח מחיר גבוה 500 ₪

טווח מחיר נמוך 250 ₪

האם ערצב מסוכן?

ערצב הגינה אינו עוקץ וערצב ארסי אינו קיים וכמובן, אינו מסוכן לאדם, אבל - הוא כן מסוכן ליבול ובפרט לדשא שלנו, כאשר הוא אוכל את השורשים ובונה מחילות בתוך האדמה, ערצבים אוהבים בעיקר שדות של תפוחי אדמה ובצל. בגינה הפרטית שלנו נראה אותו יותר ניזון מהדשא או משורשי שיחים. כמו כן, הוא מטרד לא קטן וכאשר הוא מחזר אחר הנקבה הוא עושה קולות "צרצור", מה שעשוי להפריע לנו במהלך הלילה.

האם ערצב מסוכן

הכירו את ערצב הגינה או בשמו השני "כלב מים"

ערצב הגינה נמשך אל אור ומאגרי מים, הוא אוהב גם לחות וכל המאפיינים האלו מתארים גינה ביתית ולכן לרוב נמצא אותו בדשא הפרטי שלנו.  פעילות הערצב נעשת בשעות הלילה כולל חיזור אחר הנקבה בעזרת קולות "צרצור", נראה אותו פעיל בעיקר בתקופת האביב והסתו, הוא יודע לחפור, ללכת, לשחות ואף לעוף למרחקים קצרים, מבין היכולות הבולטות שלו ניתן לומר כי הוא יכול לחפור עד לעומק של 30 ס"מ. גודלו נע בין 3 ס"מ ל-5 ס"מ וצבעו חום כהה, הוא ניזון בעיקר מצמחים ושורשי צמחים ובעיקר פקעות, אך מוגדר כ"אוכל כל", ערצב גינה בוגר חי בממוצע כחצי שנה.
 

מאפייני ערצב הגינה
גודל: 3 ס"מ - 5 ס"מ
צבע: חום כהה / שחור
ארסי: לא
תקופת התרבות: חודשי הקיץ
מזון מועדף: דשא, שורשים, בצל, תפוח אדמה
משמיע קולות: כן, צרצור בדומה לצרצר
חרקים דומים: צבתן נקוד (מספריים)

כיצד מבצעים הדברת ערצבי גינה?

יש לא מעט ערצבים בדשא ובאופן כללי הערצבים אוהבים אדמה לחה ובפרט מאגרי מים ואזורים בעלי לחות גבוה, ראשית על מנת לנסות למגר אותם ולהרחיק אותם באופן אורגני יש לנסות לרווח את פערי ההשקייה של הגינה שלנו ולייבש מאגרי מים. במידה ולא צלחתם את הדרך הטבעית, ניתן להזמין מדביר לטיפול וביצוע הדברת ערצבים בדשא ובפרט בגינה. הוא יעשה זאת בעזרת פיזור גרגירי רעל בדשא או בעזרת ריסוס נגד ערצבים, בשל הרגישות לחרקים האחרים שדווקא תורמים לגינה מומלץ להשתמש בהדברה ירוקה ולא כימית.
 

ערצב הגינה - כלב מים
בתמונה: ערצב גינה

איזה חומר הדברה לערצבים מומלץ?

ספסן נוי, אשר מכיל את החומר הפעיל במינון: %15 Fluosilicate Sodiu, מתאים לצורך הדברת ערצבים בדשא ובגינה ויעיל גם נגד מזיקים דומים כמו: חגבים, פרדוניה ותולעת הגדוד. אופן השימוש פשוט מאוד, פשוט לפזר ישירות מהתכשיר על הקרקע (רצוי לאחר השקייה) ולהימנע מפגיעה במאגרי מים (עשוי להיות רעיל לדגים). בעבור הדברת ערצבים בגינה, יש לפזר כ-20 עד 50 גרם בשטח של 10 מ"ר.