הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

טרמיטים בבית

רואים תעלות ברהיטים או בקירות? ייתכן שמדובר בטרמיטים. בהמשך העמוד תבינו איך מזהים טרמיטים בבית, איך נראים טרמיטים והאם הם מסוכנים לאדם. בנוסף תראו איך למנוע מהם להגיע אליכם להבא.

איך מזהים טרמיטים בבית?

זיהוי של טרמיטים בבית מתחלק לזיהוי הנראות שלהם, עליו נרחיב בפסקה הבאה, וגם לזיהוי סימנים של טרמיטים בבית. אז איך מזהים טרמיטי בבית? אלו הסימנים:

  • תעלות חול בבית: תוכלו לזהות טרמיטים בכך שתראו מעט תעלות חול ברחבי הבית. הדרך שבה טרמיטים זזים ממקום למקום היא באמצעות חפירת תעלות שמגנות עליהן, כך שתעלות הן סימן נפוץ לטרמיטים.
     
  • סימני כרסום על רהיטים: אם תראו על חלק מרהיטי העץ שלכם (כולל עץ מלא) סימני כרסום, גם כן בצורת תעלות, תדעו שכנראה יש לכם טרמיטים בבית. הם לא אוהבים רק רהיטים אלא כל דבר לדוגמה תוכלו למצוא טרמיטים בעץ אם יש לכם פרגולה מעץ.
     
  • כנפיים שקופות: אם אתם מטאטאים את הבית ורואים כנפיים שקופות קטנות זה סימן שטרמיטים החליטו להקים מושבה אצלכם בבית.
     
  • רעשים: אם תהיו שקטים תוכלו לשמוע רעשי כרסום חלשים שמגיעים מתוך רהיטי העץ שלכם. זה סימן לכך שמדובר בטרמיטים שמכרסמים ברהיטי העץ שלכם. אם תנקשו או תאירו על המקום לרוב רעשו הכרסום יפסיקו כי הטרמיטים ידעו ש"עליתם עליהם".
     
  • ערימות סיבי עץ: סימן נוסף להימצאות של טרמיטים בבית שלכם הם ערימות נסורת קטנות על יד רהיטי עץ. אלה תעלה שהטרמיטים חפרו ולרוב תמצאו אותן ליד רהיטים של זזים באופן קבוע (לדוגמה מיטה).
     
  • תעלות בוץ בחצר: אמנם זה לא בתוך הבית, אבל ניתן לזהות טרמיטים גם לפני שהם מגיעים לתוך הבית שלכם. אם תראו תעלות בוץ קטנות בחצר זה יכול להיות סימן לטרמיטים.

 

נזק של טרמיטים בבית

איך נראים טרמיטים?

לטרמיטים צבע בהיר לבן צהבהב, והם בגודל 3-5 מ"מ. לטרמיטים יש מחושים ישרים ללא מפרקים ולרוב אין להם כנפיים. טרמיטים נראים יחסית דומים לנמלים (בעיקר דומים אל נמלת האש הקטנה), ולכן יש אנשים שמתבלבלים. איך נראים טרמיטים לעומת נמלים?

 

מאפיין טרמיטים נמלים
צבע בהיר (לבן-צהוב) שחור
כנפיים אין (לרוב) אין (לרוב)
מחושים ישרים עם מפרקים
גודל 3-5 מ"מ 3 מ"מ
הימצאות בבית בתוך תעלות ברהיטים ובקירות לא בהכרח בתעלות

 

 

איך נראה טרמיט

האם טרמיטים מזיקים לבני אדם?

טרמיטים לא מזיקים לבני האדם - אין להם ארס, הם לא נושכים או מעבירים מחלות אבל הם כן מזיקים לרכוש. טרמיטים חופרים תעלות בעץ ובבטון ויכולים לגרום לנזקים החל מהתפוררות של רהיטי עץ ועד לנזק ביסודות של הבית כולו.

 

האם טרמיטים מזיקים לבני אדם

האם טרמיטים מזיקים לרכוש?

האם טרמיטים מזיקים לרכוש

החלטתם שצריך להיפטר מהם? הזמינו מדביר טרמיטים

מצאתי קן טרמיטים בבית מה עושים?

אם מצאתם קן טרמיטים בבית קודם כל מומלץ לנסות להבין מה גודל הבעיה. זה הזמן לבדוק את כל רהיטי העץ בבית שלכם ולנסות לזהות טרמיטים בבית שלכם, לאחר מכן להזמין מדביר. דוגמאות לרהיטים נפוצים:

  • משקופים
  • מיטות עץ
  • כיסאות עץ
  • שולחנות עץ
  • קירות
  • ארונות מטבח

קראו עוד על מקומות בהם נמצאים טרמיטים בבית:

שימו לב שטרמיטים נמצאים בתעלות ולא תראו אותם חשופים, לכן אם ראיתם חרק על המיטה או המזרון שלכם סביר להניח שיהיה לכם צורך בהדברת פשפש המיטה.

זיהיתי טרמיטים בבית - ניתן להדביר לבד?

הדברת טרמיטים בעצמכם היא לא מומלצת בכלל. ראשית, ניטור כל מקומות המסתור היא משימה של מדביר מקצועי ומנוסה. מעבר לכך טרמיטים יכולים לעשות נזק בלתי הפיך לרהיטים וליסודות הבית שלכם. לא תרצו להגיע למצב שבו יהיה צורך בקידוח להדברה של הטרמיטים בבית שלכם רק כי פספסתם נקודה קטנה.

 

טרמיטים בחצר

איך מגיעים טרמיטים לבית ואיך למנוע?

ישנן כמה דרכים שבהן טרמיטים מגיעים אליכם:

  • מקורות מים: אחד הדרכים שבהן מגיעים טרמיטים לבית שלכם הם באמצעות מקורות מים שיכולים להיות לכם בחצר או בגינה. מומלץ לנקות ולייבש אותם.
     
  • מעוף הכלולות: לפעמים בסתיו ניתן לראות בשמיים להקה של טרמיטים בתעופה. זה נראה יפה, אבל בהחלט לא הייתם רוצים שהוא יהיה לידכם. זה הזמן שבו טרמיטים מתעופפים ומחליטים איפה להקים מושבה חדשה - ולא הייתם רוצים שזה יהיה אצלכם.
     
  • רהיטים מבחוץ: אם ראיתם רהיט נחמד ברחוב ואתם חושבים לקחת אותו אולי מומלץ לחשוב שוב. כבר הבנתם את החיבה המוגזמת שיש לטרמיטים כלפי רהיטי עץ, וללא ספק לא מומלץ להביא מושבת טרמיטים אליכם הביתה רק כי הכיסא היה נראה טוב.
     

תעלות טרמיטים