הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

הדברת נמלי אש

ישנם שני סוגים של נמלי אש ושניהם עוקצים, יש את נמלת האש הקטנה ואת הנמלים האדומות שהן הגדולות יותר, הן מוכרות בכינוי נמלות החשמל, נמלות אש ובשמם המופשט - נמלות אדומות. הן ללא ספק ידועות כמטרד רציני בבתים ובגינות בשל עקיצתם הכואבת, למדו והכירו את נושא הדברת נמלי אש בבית ובגינה.

השוואת מחירים להדברת נמלי אש

מצאתם את נמלת האש הקטנה בבית או בגינה? ראיתם נמלים אדומות בקרבתכם? בהמשך אתם כבר תבינו עד כמה היא מזיקה ומסוכנת ומדוע צריך להזמין ריסוס נמלי אש במהירות! דרכנו כמובן זה אפשרי וניתן אף לבצע השוואת מחירים בין מדבירים במהירות! אז השאירו פרטים או חייגו ונדאג לשלוח אליכם עד שלוש הצעות מחיר בעבור הדברת נמלי אש, השוו בינהם מחירים וחסכו.
 

 

 

הדברת נמלת אש אדומה

מהו מחיר הדברת נמלי אש?

תמחור הדברה נגד נמלות אש אדומות - קטנות וגדולות דומה להדברת נמלים סטנדרטית, ניתן להזמין הדברה לבית ובפרט למטבח או רק לגינה, מחיר הדברת נמלי אש בתוך הבית נע בין 400 - 550 ש"ח ואילו תוספת לטיפול גם בגינה יעלה בין 650 - 700 ש"ח (כולל הבית עצמו). המדביר יציב מלכודת, יפזר רעל ויבצע ריסוס.


מחיר הדברת נמלי אש בבית

מחיר הדברת נמלי אש בבית: 475 ₪

טווח מחיר גבוה 550 ₪

טווח מחיר נמוך 400 ₪

איך מזהים את נמלת האש הקטנה?

רבים מתבלבלים בין נמלי אש וטרמיטים, כאשר שניהם קטנים (בין מילימטר למילמטר וחצי בגודל) והם בצבע אדום וחום, ישנם זנים עם כנפיים ואילו בלי ולכן לא ניתן דגש על כך, ההבדל המהותי שניתן להסיק הוא שיש לנמלים מחושים ואילו לטרמיטים אין. כמו כן, אם נעקצתם - אלו נמלים, טרמיטים אינם עוקצים בני אדם ובעלי חיים ולרוב מבצעים הדברת טרמיטים בשביל לשמור על הריהוט בבית, אותו הם אוכלים.

איך נראת נמלת האש

קן נמלי אש - כיצד מתבצע דיווח על נמלי אש?

ראית נמלת אש בסביבה? כעת צריך לאתר את הקן ובאמת לבצע זיהוי מלא על מנת להבין שאכן מדובר על נמלת האש, אז כיצד עושים זאת? עם פתיון לנמלת האש, תושיה וקצת חמאת בוטנים.
 

  • שלב הראשון - הכנת הפיתיון: לוקחים כמה מקלות ארטיק ומורחים עליהם חמאת בוטנים, רצוי לעשות זאת בתחילת היום על מנת שהשמש לא תייבש אותם לחלוטין. את המקלות עם חמאת הבוטנים תוקעים באדמה באזור קרוב בו ראינו נמלי אש.
     
  • השלב השני - בדיקה וזיהוי: לאחר מספר שעות חוזרים אל הפתיון / מלכודת, אם על חמאת הבוטנים נמלי אש, צריך לדווח על כך וגם להזמין הדברת נמלי אש לביתכם.
     
  • השלב השלישי - דיווח על נמלי אש, באתר רשות הטבע והגנים מבצעים ניטור נמלי אש על מנת להבין את ההתפשטות ברחבי הארץ, ניתן לקבל על כך מידע נוסף בקישור.
     

 

קן נמלת אש
בתמונה: קן נמלי אש
 

איך מדבירים נמלי אש?

הדרך היעילה ביותר להיפטר מנמלי אש היא עם חומר הדברה מסוג: פיתיון גרגרים. כאשר אופן הפעולה הוא - נמלי האש אוספות את גרגרי הפיתיון ישירות אל הקן. חומר ההדברה מתחיל לעבוד ומשמיד את כל קן נמלי האש. מדובר על חומר הדברה יעיל במיוחד לגינות הבית, החומר שונה מחומר הדברה נגד נמלים, כאשר נמלי האש קטנות יותר והגרגרים מותאמים למשקל ולגודל שהן יכולות להרים.

איזה חומר הדברה נגד נמלי אש הכי מומלץ?

ראו את סוגי החומרים השונים והחליטו מה חומר הדברה נגד נמלי אש המתאים לכם על פי הפרמטרים השונים:
 

שם החומר סוג וכמות החומר הפעיל הערות
אדווין (פיתיון גרגרי) indoxacarb 0.045% מתאים בעיקר לשימוש חיצוני, רצוי לא באזורים בהם יש גידול חקלאי.
טופגריין גרגירים fipronil 0.05% פיתיון מעולה, גרגרים שהנמלים לוקחים אל הקן ולמעשה מרעילות את כולו.
פרו ג'ל נמלת האש הקטנה fipronil 0.01% ג'ל, מיועד לשימוש חיצוני אבל לבעיקר פנימי בתוך הבית. הנמלה נוגעת בג'ל וגוררות אותו אל הקן.
בזלת (רימי כימיקלים) hydramethylnon 0.365%, methoprene 0.25% שילוב 2 חומרים פעילים, אפקטיבי במיוחד. ניתן לשימוש פנימי וחיצוני.
  • מעבר לשימוש בחומרי הדברה נגד נמלת האש. מומלץ לבצע הדברה משולבת ולמעשה לעשות ריסוס נגד נמלת האש + שימוש בפיתיונות.

נמלי אש טיפול טבעי - הדברה טבעית תעבוד?

כטיפול מונע והרחקת חדירת נמלי האש מהגינה אל הבית שלכם, כן זה יכול לעשות את העבודה. אבל - זה זמני ורצוי להזמין הדברה נגד נמלת האש בהקדם. אז מה השיטות שיעבדו?

  • שימוש בחומץ - החומר גורם לנמלת האש ונמלים בכלל לאבד כיוון. הריח חזק כלכך שהוא מפריע לפעילות השוטפת. במקרים כאלו הנמלים פשוט מעדיפות לעזוב את המקום.
     
  • שימוש בסבון כלים - סבון הכלים מסייע להריגת הנמלים, ערבוב של סבון כלים ומים ללא ספק יכול באופן נקודתי לנטרל שיירת נמלים שלמה.
     
  • פלפל שחור - ריחו החזק גורם להם לחנק ואף להתרחק מהאזור, ערבוב פלפל עם מים והתזה שלו על אזורים מהם נכנסות הנמלים, יעזור למניעת התפשטות של אותן נמלים אדומות בבית.
     

>> רוצים לדעת יותר? עברו למדריך איך להרחיק נמלים.

ריסוס נמלי אש קטנות וגדולות

על מנת להיפטר מנמלות האש הקטנות והגדולות יש להשתמש בריסוס עם חומר ביולוגי, לרבות פיזור רעל בסביבת הקן. כאשר הנמלה אוספת את הרעל אל תוך הקן ונותנת אותו כמזון למלכה. המלכה מתה מהרעל ולאחר מכן שאר הנמלים מתאבדות. אם לא אותר קן נמלות האש בבית או בגינה מומלץ לבצע ריסוס בכל אזורי הבית לרבות פינות ובאזור המטבח שם נמצא את מרבית המזון. נמלת האש מתנהגת כשאר הנמלים ואוספת מזון ולכן יש לשמור על בית נקי לאחר הריסוס, מומלץ להזמין מדביר המתמחה בהדברה נגד נמלים לצורך הדברתן.

האם נמלת האש מסוכנת?

נמלי האש הן חלק ממשפחת הנמלות העוקצות ומהוות סכנה בעקיצתן, עקיצתה של הנמלה הקטנה כואבת למספר שעות ואילו הנמלה הגדולה יכולה לגרום לחוסר נעימות גם למספר ימים, ישנם אנשים בעלי אלרגייה לעקיצת נמלי האש, דבר אשר עשוי לגרם לסיבוכים חמורים ובמקרים קיצוניים אף למוות. העקיצה צורבת ומשאירה נקודה אדומה במקום העקיצה.
מדד מסוכנות נמלות האש

האם נמלת האש מסוכנת לנשים בהיריון ולתינוקות?

רק במידה וקיימת אלרגייה קיימת סכנה ממשית, מעבר לכך אין סכנות הנשקפות עקב העקיצה. מה שכן - יש לשים לב כי התינוק לא נוכח בזמן ההדברה ואין חומרים מסוכנים בקרבתו (כמו גרגירי ההדברה). ובאשר לנשים בהיריון מומלץ לא לשהות בבית לאחר הריסוס גם זו הדברה ירוקה ואינה כימית.


השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6051425

כיצד מטפלים בעקיצת נמלי אש?

הסימפטומים ותסמינים שיופיעו לאחר עקיצה של נמלי אש הם צריבה במקום ואדמומיות, לאחר מספר שעות אמורה להיות הקלה ולא להרגיש את העקיצה. במידה ותחושו בסחרחורת, נפיחות יתר והזעה במקרים אלו יש חשש לאלגרייה וצריך לפנות באופן מיידי אל המרכז הרפואי הקרוב. על מנת להקל על העקיצה ולמעשה לבצע טיפול בעקיצת  נמלת אש יש לבצע חיטוי של המקום על מנת למנוע זיהום. אם אתם רוצים לדעת מה למרוח על עקיצה של נמלי אש לצורך הקלה מפני הכאב, מומלץ להשתמש במשכי כאבים ולמרוח משחת אלוורה לצורך הרגעת המקום.
 

עקיצת נמלת אש
בתמונה: עקיצה של נמלי אש

האם נמלת האש הקטנה מסוכנת לכלבים?

לבני אדם הנמלה מכאיבה אך לכלבים ובעלי החיים הקטנים היא עשויה להסב נזק מהותי יותר, מרבית הכלבים נעקצים בעין מה שעשוי לגרום לעיוורון באזורים מסוימים בתוך העין ואף לאיבוד הראייה באותה העין בה הוא נעקץ. זהו נושא די נפוץ ומוכר לצערנו. אם הנכם מבחינים בנמלי אש בקרבת ביתכם ובפרט בגינה, רצוי לבצע הדברה נגד נמלים אדומות - טרם בעל החיים שלכם ייעקץ.

איפה נמצא את נמלות האש בישראל?

נמלת האש בישראל מוגדרת כזן פולש והגיע אלינו עם תחילת ייבוא עץ מהמדינות השונות, החל משנת 2005 אותרו נמלות האש באזורי הצפון שבישראל ומאז התפשטו והגיעו לאזורים נוספים בארץ, מבין האזורים הפופלארים בהם ישנה פעילות גדולה שלהן ניתן לראות את הערים הבאות: שוהם, הוד השרון, בית אריה, הרצליה, נתניה, תל אביב, חיפה וכרמיאל ולאחרונה גם באזור ירושלים והסביבה.

 

באזור הדרום ובעיר באר שבע נמצאו סימנים למחייה של נמלות אש. בתמונה מטה תוכלו לראות שנכון לשנת 2023, ניתן למצוא את נמלי האש בכל אזורי הארץ.
 

התפשטות נמלת האש בארץ
בתמונה: תצפית נמלת האש בארץ. מעבר למקור.

שאלות ותשובות על נמלי אש:

לא מעט שאלות יש בנוגע לנושא של הדברת נמלי אש, אם לא הצלחנו לענות לכם על הכל בדף למעלה, הנה עוד כמה שאלות ותשובות:

האם נמלת האש עוקצת?

כן, וזה מגרד וכואב במשך חצי שעה לפחות.


איזה חומר הדברה כי מומלץ נגד נמלת האש?

יש כמה חומרים, רשמנו את בטבלה למעלה כמה סוגים. אנחנו חושבים שהכי טוב לעשות הדברה משולבת של ריסוס ופיזור פיתיון.


האם נמלי אש מסוכנות לחתולים וכלבים?

מאוד, כתבנו על כך מעלה - יש סכנה ממשית לכלבים וחתולים כאשר מדובר בנמלת האש.


מה למרוח על עקיצה של נמלי אש?

רצוי לשטוף היטב עם סבון לחיטוי המקום ולאחר מכן למרוח משחת אלוורה להרגעת העור.