הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

קקי של עכברוש

ראיתם גללים קטנים שחורים בבית שלכם ואתם חושדים שמדובר בקקי של עכברוש (חולדה)? בעמוד שלפניכם תוכלו להבין איך נראה קקי של חולדה ולהבדיל אם מדובר בצואה של עכבר או חולדה (או משהו אחר) שנמצאת אצלכם בבית.

איך נראה קקי של עכברוש (חולדה)?

קקי של עכברוש (חולדה) הוא יותר גדול מקקי של עכבר והוא יכול להגיע עד לגודל של 1.5 ס"מ. קקי של חולדות הוא פחות עבה, יותר רזה והוא גם מתפתל. לרוב תמצאו קקי של עכברושים איפה שיש אוכל, כלומר מזווה, מגירות אוכל ברחבי המטבח וכו'.

 

בטח שמתם לב שקיבצנו קקי של עכברוש עם קקי של חולדה באותה הפסקה. זה מכיוון שמדובר באותה החיה! עכברוש הוא פשוט שם שניתן עם השנים ונתפס.

 

קקי של עכברוש (חולדה)

תמונה של קקי של עכברוש (חולדה)

צואה של עכבר או חולדה?

אז איך אתם מזהים אם הגללים בבית שלכם הם צואה של עכבר או חולדה? הנה טבלה על ההבדלים:

 

קקי של עכבר קקי של חולדה
עד 0.6 ס"מ עד 1.5 ס"מ
חד בקצוות מפותל
עגול רזה וארוך

 

צואה של עכבר או חולדה

מצאתי קקי של עכברוש בבית - מה עושים?

אם מצאתם עכבר בבית אין צורך להיבהל מפני שהוא לא מסוכן והוא לא נושך. לעומת זאת אם מצאתם קקי של עכברוש חשוב לטפל בנושא כי הן כן נושכות ויכולות להעביר מחלות. דבר ראשון שמומלץ לעשות כשמוצאים קקי של עכברוש בבית הוא לנקות אותו כדי שלא יעבר מחלות יזהם דברים וכמובן בלי קשר כנראה שאתם לא רוצים שום צואה מסתובבת בבית שלכם.

 

עכשיו ההחלטה שלכם היא האם לנסות ללכוד את החולדה בעצמכם או לקרוא ללוכד חולדות שילכוד את החולדה. היתרון של לכידת החולדה בעצמכם הוא כמובן החיסכון בכסף, אבל החיסרון הוא שצריך לדעת איך לעשות את זה. איפה להציב את המלכודות, כל כמה זמן לחפש וכו'. שימו לב שאם מצאתם הרבה קקי של עכברושים בבית יכול להיות שיש כמה עכברושים, ובמקרה הזה ניתן לשקול לעשות הדברת חולדות כדי להיפטר מהם יותר בקלות.

שאלות נפוצות על קקי של עכברים ועכברושים

מה עוד רציתם לדעת על קקי של עכברושים?

איך מזהים קקי של עכברוש?

תוכלו לראות נקודות קטנות עד גודל של 1.25 ס"מ במזווה או במגירות המטבח שלכם. תדעו שמדובר בקקי של עכברוש בכך שתראו שהוא מפותל.


האם קקי של עכברוש מסוכן?

קקי של עכברוש כן מעט מסוכן מפני שהוא יכול להעביר מחלות. מומלץ לנקות אותו ישר ולא להשאיר אותו בבית שלכם (גם מבחינה סניטרית וגם כי פשוט מדובר בקקי, ואף אחד לא רוצה שזה סתם ישרוץ לו בבית).