הדברה מהירה ומקצועית ע"י מדבירים מומלצים באזורך.

הדברת תולעי עץ

כיצד מזהים תולעי עץ בתוך רהיטים ומה הן דרכי הטיפול בהן? בעמוד זה תוכלו למצוא את התשובות לכל השאלות כמו: איך הורגים תולעי עץ, כמה עולה להזמין שירותי הדברה של תולעת העץ (יוקרנית הרהיטים) האם היא מזיקה ועוד.

הזמינו הדברת תולעי עץ במחיר זול

מעוניינים לשמור על הרהיטים בבית מפני תולעת העץ? שירות ההדברה לא חייב להיות יקר. דרכנו תוכלו להזמין מדביר מקצועי לצורך הדברת תולעי עץ, לאחר ביצוע סקר שוק קצר ובחינה של מספר הצעות בעבור ריסוס והדברה בבית. כל שעליכם לעשות בשביל להתחיל בתהליך הוא להשאיר פנייה בטופס המופיע בעמוד זה או לחילופין לצלצל אל המוקד הטלפוני שלנו. אנו כבר נדע לאתר את המדבירים הטובים והמומלצים באזורכם ונדאג שתקבלו הצעות מחיר באופן מהיר, ללא כל עלות או התחייבות.

 

הדברת תולעי עץ

בתמונה: תולעת עץ בדלת.

תולעי עץ בבית - איפה נמצא אותן?

תולעי עץ נמשכות לעץ טבעי ומחפשות את העמילן שניתן למצוא בתוכו, לכן קיים חשש שהן יופיעו בכל פריט בבית אשר עשוי מעץ. בדיוק כמו טרמיטים, ניתן למצוא גם תולעי עץ ברהיטים מסוגים שונים כמו שולחנות, כיסאות, שידות, שולחנות, ארונות ועוד.

 

כמו כן, לא פעם נתקלנו במצבים שבהם זוהו תולעי עץ במשקופים של דלתות החדרים בבית וגם בדלתות העץ עצמן. מהרגע שזיהיתם תולעי עץ בבית, אף רהיט מעץ "אינו מוגן" מפניהן ולכן כדאי לבקש מהמדביר לבצע בדיקה מקיפה בכל מוצרי העץ.

 

איפה נמצאים תולעי העץ?
שולחנות שידות
כיסאות ארונות
דלתות עץ מגירות
משקופים פרקטים
מזנונים מעץ מסגרות עץ

כמה עולה להדביר תולעי עץ?

מחיר הדברת תולעי עץ הוא: 300 ש"ח. כאשר המחיר הגבוה הוא כ-400 ש"ח והמחיר הנמוך הוא כ-200 ש"ח. המחיר מתייחס לטיפול ברהיט בודד באמצעות טכניקת האיוד בגז, על ידי מדביר תולעי עץ מוסמך (בעל רישיון).

מחיר ממוצע להדברת תולעת עץ

מחיר ממוצע להדברת תולעת עץ: 300 ₪

טווח מחיר גבוה 400 ₪

טווח מחיר נמוך 200 ₪

  • הערה: המיקום בו נמצאות תולעי העץ, גודל הרהיט ושיטת ההדברה הנבחרת, אחראים על המחיר הסופי.

איך הורגים תולעי עץ?

השיטה הטובה ביותר להרוג תולעי עץ היא באמצעות איוד של הרהיט בגז. הסיבה לכך היא שהגז הוא שיטת ההדברה היחידה שמצליחה להיכנס לעץ בצורה טובה על מנת למנוע את ההתפחות שלו. ניתן להחדיר חומרי הדברה כמו ג'ל אבל הם לא יהיו יסודיים ויעילים כמו גז.

איך מצבעת הדברה תולעי עץ?

כמו שאמרנו את תולעת העץ הורגים באמצעות איוד בגז. איתור מיקום תולעת העץ ברהיט הוא לפי זיהוי סימנים מקדימים כמו: נסורת, תעלות וסדקים על הרהיט ואבק. תולעי עץ הם זחל של חיפושית ולכן, שיטת האיוד היא המתאימה ביותר.

  • איוד של הרהיט: המדביר לוקח את הרהיט לחדר בו הוא מבצע תהליך של איוד - החדרה של גז אל חדר סגור ואטום בו נמצא הכיסא, השולחן או כל רהיט אחר בו התגלו תולעי העץ. תהליך זה לוקח בדרך כלל 10 ימים. במקרים בהם לא ניתן להוציא את הפריט מהבית, כמו למשל כאשר ישנה מתקפת תולעים על משקוף של דלת, ידרש לבצע אידוי בחדר בו נמצא המשקוף או לנקוט בשיטת הדברה אחרת.
     
  • החדרת חומרי הדברה: ניתן גם להחדיר חומרי הדברה מסוימים לתוך העץ אך זו שיטה פחות אפקטיבית אשר לעיתים גם עשויה לגרום לנזקים ברהיט ולכן היא פחות מומלצת. כמעט תמיד במסגרת הדברת תולעי עץ, נעדיף לבחון קודם כל את האופציה הראשונה של איוד בגז.

נזקים שנגרמים בעקבות תולעת העץ

תולעת העץ גורמת לנזקים שונים בתוך הרהיט מאחר והיא מייצרת חורים קטנים בתוך הרהיטים ומפוררת את העץ עד למצב בו יש נסורת רבה על הריצפה. פרט ללכלוך כתוצאה מהנסורת והאבר, תולעי עץ גם מחלישות את הרהיט בצורה משמעותית ופוגעות במראה שלו מאחר ונוצרות תעלות וחורים באזורים שונים. אנחנו מדרגים את תולעת העץ ב8 במדד מדבירין פלוס

האם תולעת העץ מזיקה?

 

תולעי עץ ברהיטים

בתמונה: תעלות של תולעי עץ ברהיט ישן.

טיפול ביתי בתולעי עץ

לא נוכל להסביר על טיפול ביתי בתולעי עץ בלי קודם כל להסביר על מניעה. הדרך הטובה ביותר למנוע מתולעי עץ להגיע לבית שלכם הוא פשוט לא להביא רהיטים מבחוץ או רהיטים שאתם לא סומכים עליהם. מחפשים רהיטים יד שנייה? בדקו שאין להם חורים שיכולים להיות סימנים של תולעי עץ.

 

לגבי הטיפול הביתי תוכלו ללכת לחנות חומרי הדברה ולמצוא חומרי הדברה שמתאימים לרהיטי עץ ואז להחדיר אותם לחור של תועלת העץ. חשוב להגיד שלרוב השיטה הזו פחות אפקטיבית והיא יכולה להרוס את הרהיט ולפעמים עדיין לא לעבוד, אבל אם זיהיתם את התולעת מספיק מוקדם אולי תצליחו.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6051425

איך נראים תולעי עץ?

כאשר מדברים על הדברת תולעים מתוך רהיטי עץ, מתייחסים לשני סוגים עיקריים הראשון הוא יוקרנית הרהיטים - תולעת בצבע לבן - צהוב שאורכה הוא כ-3 סנטימטר והסוג השני הוא חיפושית בצבע חום בשם ליקטוס, אשר נהנית מאוד מאכילת רהיטי העץ בבית שלכם. 

 

תולעי עץ

בתמונה: תולעי עץ ברהיטים.

האם כל מדביר יכול לבצע את העבודה?

כאשר מדובר על טיפול בתולעי עץ ברהיטים, חשוב למצוא מדביר בעל רישיון לאיוד בגז. לא כל מדביר מחזיק ברישיון זה ולכן רשימת בעלי המקצוע אשר יכולים לסייע לכם עשויה להצטמצם. בקשו לראות את הרישיון לפני תחילת העבודה על מנת להיות בטוחים שמדובר במדביר מוסמך ובעל ניסיון בהדברת תולעי עץ.

הוצאת החלק הנגוע מהרהיט - האם זה כדאי?

לעיתים כאשר מזהים את תולעת העץ בתוך אחד מהרהיטים בבית, עולה המחשב על הוצאת החלק הנגוע מתוך הרהיט. כך למשל אם נזהה סימנים כי התולעת נמצאת באחת מהרגליים של הכיסא, יהיה ניתן לנסר או לפרק את הרגל הנגועה ולהחליפה בחדשה.

 

זו אומנם אפשרות ששווה לשקול אך הבעיה היא שלא תמיד נדע אם התולעת הספיקה להתקדם גם לשאר האזורים של הכסא וייתכן כי ישנן תולעים גם באזורים נוספים שלו, מה שאומר שהתולעים עשויות להגיע בסופו של דבר גם לשאר הרהיטים בבית. לכן, אנו לא ממליצים על שיטה זו אלא מציעים לטפל בבעיה בצורה מקיפה יותר, קרי הדברת תולעי עץ.

 

נזק שנגרם מתולעי עץ

בתמונה: נזק (נסורת) שנגרם כתוצאה מתולעת העץ.

שאלות נפוצות על תולעי עץ

מעוניינים לבצע הדברת תולעי עץ ברהיטים? הנה מספר שאלות נפוצות, כולל תשובות של צוות מדבירים פלוס:

האם כל מדביר מבצע הדברת תולעי עץ?

לא בהכרח. בטיפול בתולעי עץ נדרש לנקוט בטכניקה של איוד שגם נחשבת לאפקטיבית ביותר, לא כל המדבירים מספקים את השירות. לכן וודאו זאת מראש.


האם ניתן לטפל בתולעת העץ בדרכים טבעיות?

נסו לשפשף בצל על הרהיטים או למרוח מעט בנזין/טרפנטין בנקודות הכניסה והחורים שיצרה התולעת ברהיט.


איך מזהים שיש תולעי עץ ברהיטים?

יש מספר סימנים שיעידו על הימצאות תולעי עץ בבית שלכם. אם זיהיתם אבקה או נסורת בתחתית הרהיט או חורים קטנים שלא היו בו קודם לכן, כנראה שיש בתוכו תולעי עץ. לעיתים גם תוכלו לשמוע רעשים חלשים מתוך הרהיט.